Poprzednia
Koszyk 0
Podsumowanie koszyka

Koszyk jest pusty

Po burzy

obraz Po burzy 1
obraz Po burzy 2
obraz Po burzy 3
obraz Po burzy 4
obraz Po burzy 1
obraz Po burzy 2
obraz Po burzy 3
obraz Po burzy 4
Kategoria:
Sprzedaż
900,00 PLN
- +
Sposoby dostawy
  • Kurier DHL
  • Kurier InPost
  • Odbiór osobisty

    na stoisku w Rynku Głównym "Obrazy Sukiennice" po wcześniejszym uzgodnieniu terminu

  • Poczta Polska

    Wysyłka zagraniczna

Opis:

Technika: akwarela
Rozmiar: 34x28cm
Rok wykonania: 2019r
Dostępny: 1 szt

Obraz namalowany akwarelą na papierze Fabriano F5 300g o rozmiarach 28x34cm. Obraz oprawiony w ramę w kolorze jasnego drewna w wymiarach 72x52 cm oraz białe passe-partout . Opowiada o unikatowej chwili na Rynku Gł. kiedy słońce tuż przed zachodem - rysuje kształt kopuły kościoła św. Wojciecha na fasadzie kamienicy. Kontrastujące kolory światła i cieni budują atmosferę oraz bryłę tego uroczego miejsca. Kieruje wzrokiem wokół budynku i zachęcą do zanurzenia się w mury starego Krakowa. 11/19 nr katalogowy 2019r Obraz sygnowany z przodu i z tyłu monogramem artystki Monika Borowicz. Wymaga oprawy. Załączony certyfikat autentyczność. Technika akwareli jest to rodzaj farby wodnej, szczególnie popularnej w Europie w wieku XVIII oraz XIX-tym w warunkach plenerowych, choć technika akwarelowa znana była w antycznym Egipcie, zaś w Europie funkcjonowała od XV wieku. Farby akwarelowe cechują się dość mocnym rozcieńczeniem barwnych pigmentów w wodzie, przez co wizualny efekt kompozycji można porównać do półprzezroczystych, delikatnych plam. Farby akwarelowe wymagają specjalnego podłoża, którym jest najczęściej papier dobrze wchłaniający wodę. Przed przystąpieniem do malowania, papier należy odpowiednio przygotować, mocząc go wodą a następnie pozostawiając do wyschnięcia, przez co zyska on odpowiednie naprężenie i nie będzie marszczył się pod wpływem wilgoci. W technice akwarelowej nie używa się białego pigmentu; zamiast tego wykorzystuje się barwę kartki papieru przebijającą spod delikatnych kolorów. Akwarelami posługiwali się Thomas Gainsborough, Eugène Delacroix, J. M. W. Turner oraz Julian Fałat. Dzieło posiada charakterystyczne cechy utworu dla stylu realizm. Powrotem do realizmu okazał się hiperrealizm, będący mistrzowskim, niezwykle szczegółowym odzwierciedleniem rzeczywistości. Tematem tej pracy jest architektura. Architektura ukazuje zwykle krajobraz miejski, skupiając się na malarskim odzwierciedleniu tektoniki budynków. Wśród gamy kolorystycznej dominuje kolor wielokolorowy. Prace o mieszanej kolorystyce są najlepszym sposobem na wprowadzenie szalonego akcentu do białych, minimalistycznych przestrzeni mieszkalnych i biurowych. Nastrój pracy charakteryzuje spokój, który związany jest najczęściej z motywami natury bądź abstrakcją w subtelnej gamie kolorystycznej.